הרומן הרומנטי – שבוע בעיר האורות - הסוף
attachment-177

06/11/2017

בפרק השלישי והאחרון אספר על ארבעת הימים האחרונים בטיול לפריז שהיו מדהימים לא פחות מהראשונים. על שלושה מהם, אין צורך להכביר במילים וניתן לסכם את שלושת הימים הבאים במילים: "דיסנילנד", "ארמון ורסאי" ו"שופינג!".

את היום השלישי שלנו בפריז בילנו בארמון ורסאי (מעל 8 שעות כולל הנסיעות), בתחילה התלבטנו אם ללכת לשם מהסיבה הפשוטה שפריז מלאה בארמונות וגנים יפיפיים, אז למה להרחיק ולנסוע שעה ברכבת בשביל לראות עוד ארמון. היו לנו מספיק ימים ולכן החלטנו ללכת על זה. החלטה שבדיעבד הייתה מאוד מוצלחת. גני ורסאי מיוחדים ושונים מהגנים המפוזרים ברחבי פריז בכל קנה מידה מהגודל שמתפרס על פני מאות מטרים, דרך היופי והפאר ועד לטיפוח בצמחייה, שבילים, תעלות מים, פסלים ומזרקות משוגעות. הגודל לא נתפס ואם אתם לא נשארים ללון באיזור (אין צורך להישאר) אל תצפו להספיק לראות הכל. הארמונות מקסימים ובתי הקפה שמפוזרים סביב כייפים. לצערנו החזאים טעו והטעו אותנו, כך שלמרות שחשבנו שיהיה יום שמשי ירד קצת גשם לפרקים, אך בזכותם גילינו את בתי הקפה החמימים שמגישים עוגות, שתייה חמה וכריכים צרפתיים בשולי הגנים. משום שמדובר במקום פתוח לא הייתי ממליצה להגיע לשם כשמזג האוויר מעונן, היופי מתפספס והקור משתלט. ביום שמשי תוכלו לטייל ברוגע, להנות מהמראה המשוגע ואולי אפילו לשוט באגם המלאכותי שניצב בסופם. אני לא אפרט מעבר, רק אמליץ להגיע באמצע השבוע, בדיוק בשעה שהמקום נפתח כדי לא להמתין שעות בתורים. את הכרטיסים תרכשו מראש באתר האינטרנט של הארמון ותביאו עותק מודפס (שימו לב שהכרטיסים כוללים גם את הארמון וגם את הגנים כי אנחנו לא שמנו לב לכך).

אחת מתוך עשרות הכיכרות בגני ורסאי

אזור הגנים של המלכה מארי אנטואנט

היום הרביעי בטיול היה המושלם ביותר, ואפשר לסכם אותו במילה אחת "דיסנילנד". לא ביקרתי באורלנדו ולכן ייתכן שהסטנדרטים שלי נמוכים יותר ובכל זאת מדובר בפארק צבעוני, שמח, מלא באטרקציות, קסום, כזה שיכניס אתכם אל תוך הסיפורים ובעיקר נותן תחושה של חיים באגדה. מצד אחד, עלינו על כל המתקנים שתכננו מבעוד מועד והספקנו את שני הפארקים בחצי יממה, מצד שני, הייתי נשארת לישון באחד ממלונות הפארק משום שלא רציתי שהאגדה תגיע לסופה, תחושה שהתעצמה כשמופע הסיום ההיסטרי הסתיים ונאלצנו לעזוב את הפארק. אחרי התלבטות ארוכה, קנינו כרטיס יומי לשני הפארקים, "דיסנילנד" (Disneyland) ו"ולט דיסני סטודיו" (Walt Disney studios). מדובר בשני פארקים נפרדים, כשהאחד קטן יותר ומתמקד בחוויה של מאחורי הקלעים. וכן גם נסגר שעתיים מוקדם יותר. והשני גדול יותר ומכיל מתקנים שעוסקים בסרטים השונים. למרות שדיסינלנד פארק גדול ומכיל הרבה יותר אטרקציות לכל הגילאים, לא הייתי ממליצה לוותר על ביקור גם בסטודיוס. משום שהגענו באמצע השבוע התורים היו קצרים מאוד וזאת גם הסיבה שהספקנו לא מעט מתקנים. אני ממליצה להגיע מוכנים עם שמותיהם של המתקנים השווים והמומלצים ולסמן אותם במפה שאתם מקבלים עם הכניסה לפארק, אפשר גם להשתמש באפליקציה הנוחה מאוד של הפארק שמודיעה בזמן אמת על אורך התורים ועל מתקנים שאינם לא בשימוש. הכנה מוקדמת תסייע לכם לעלות על המתקנים שאתם מעוניינים בהם בזמן המתנה קצר. ממליצה בחום להגיע מעט לפני פתיחת הפארק הגדול וללכת למתקנים האחרונים שנמצאים בסוף הפארק, שם התורים קצרים הרבה יותר עם פתיחתו של הפארק. אם נתקלתם בתור ארוך קחו את הfast pass הידוע: כרטיס חינמי עם שעה מדויקת שבה אתם אמורים להתייצב שוב במתקן, מה שמקצר משמעותית את התור. אנחנו לדוגמא הוצאנו את הכרטיס המהיר לשעה 18:00 ובמקום לחכות שעה ועשר דקות כמו כולם עמדנו 5 דקות בתור המקוצר. מדובר בכרטיס שווה במיוחד. בסוף כל מתקן, לרוב, תחכה לכם חנות סובינירים שתציע אינספור מתנות שקשורות לסרט אליו קשור המתקן. אין צורך למהר ולהיסחב עם המתנות בתיק, תוכלו להגיע לכל החנויות גם בסוף. אנחנו סירבנו להתפנות מן הפארק מבלי שרכשנו כמה מזכרות מ"מלחמת הכוכבים" שלא ראינו בחנויות דיסני אחרות. אם נתקפתם רעב, אל דאגה הפארק מלא במסעדות מהממות שמגישות אוכל מכל הסוגים אבל לרוב מדובר על ג'אנק. עם סגירת הפארק, כשאלפי האנשים נוהרים אל תחנת הרכבת היחידה, בחרנו ללכת לאחת המסעדות שממוקמות מחוץ לפארק. מסעדות מגניבות עם קונספט ואווירה אדירה. המחירים ממוצעים ביחס לפריז ושווים בהחלט את החוויה.

מופע הסיום בדיסנילנד

היום החמישי הכיל בתוכו את כל מה שלא הספקנו ולכן יצא שעשינו חתיכת סיבוב אבל כייפי במיוחד. את היום התחלנו בכיכר קונקורד משם עלינו את כל הדרך לכיוון שער הניצחון ברחוב המפורסם שאנז אליזה. התמזל מזלנו והיה מופע באותו היום בכיכר קונקורד מה שהביא לסגירת הרחוב, כך שיכולנו ללכת באמצע הכביש כששער הניצחון עומד מולנו. בהמשך מצאנו חנויות ענקיות של מותגים יוקרתיים וגם פחות, חנות של דיסני, מסעדות, בתי קפה ופטיסריים. יש מי שממליצים לעלות על שער הניצחון במקום על האייפל בשל התור הקצר. אך שהגענו לשם התור היה בלתי נגמר ולכן אני לא יכולה להמליץ על זה. אחרי שהתרשמנו משער הניצחון ובעיקר מהכיכר המטורפת שעליה הוא עומד (מפגש של תריסר רחובות) המשכנו ללכת על הרחוב השיקי שמלא במקבצי נדבות ופושטי יד שמבליטים את הדיסוננס בין העושר של חנויות היוקרה לבין העוני ששורר ברחובות פריז שבין השאר מאפשר לנהוג במכוניות יוקרה כמו פררי, למבורגיני וכו' תמורת סכום סימלי של 90 יורו. באמצע הרחוב נתקלנו ברשת הפטיסרי "לה דורה" (Ladure) ובתור ארוך שמשתרך מתוכו. בכניסה עומדות בחורות חייכניות מאחורי זכוכיות גדולות מלאות בכל טוב, התקשינו לבחור אז לקחנו טעימות והתוצאות הן להלן: המקרונים מושלמים; הקרואסון (האכזבה היחידה מפריז) קר ומתוק להחריד; העוגות נראות מעולה. חשוב לשים לב שלפטיסרי שתי כניסות; אחת למסעדה והשנייה שמאפשרת טייק אווי בלבד.

השיירה המלכותית בפתח החנות של לואי ויטון

טעימה מהקינוחים בLadure

שאנז אליזה

משם לקחנו מטרו לאיזור Sacre Coeur שם נמצאת הכנסייה Sainte pierre de Montmartre. הכנסייה ממוקמת גבוה ולכן צריך לטפס אליה מספר רב של מדרגות. האזור דומה במיוחד לשכונת נווה צדק הישראלית, מוקפת בתי קפה, בתים ציוריים, מתחם שכולו ציירים שמוכרים את עבודתיהם וכאלה שמציירים פורטרטים אישיים וזוגיים במקצועיות רבה Place de Tertre. היעד הבא היה Moulin de La Galette, טחנת רוח קטנה, שהיא למעשה מסעדה. זו, צוירה על ידי ציירים מפורסמים ונמצאת ברחוב שבו גר ואן גוך. בהמשך ראינו טחנת רוח מרשימה יותר ומפורסמת יותר, הלוא היא מולן רוז'. בין לבין עצרנו בבית הקפה שבו צולם הסרט "אמילי" Cafe des 2 Moulins. בית קפה עמוס בתמונות וקריצות לסרט, אבל מגיש יין ואוכל טעים לכל חך.

Sainte pierre de Montmartre

Place de Tertre

את היום האחרון בפריז העברנו בעיקר בסיבובי קניות והליכה בעיר. לפני הגעתנו לפריז הובהר לנו שמאוד יקר שם ושקניות זה מחוץ לתחום. אבל להפתעתי הרבה רשתות האופנה הגדולות, זולות בכעשרים אחוזים מבישראל ולכן שווה גם שווה להקדיש לפחות יום אחד לשופינג. הרחובות המומלצים לקניות הם Rue de Rivoli (בקרבת הלובר), Rue de Haussmann (באזור האופרה), Galeries Lafayette.